Приховані вакансії в ІТ. Де вони?

У кожного з вас є знайомий, який працює в ІТ компанії, але ви не бачили, щоб цю вакансію було вивішено на DOU. Принаймні у нас в нетворку таких людей десятки. Де він знайшов цю позицію, якщо її не було? Відповідь: на ринку прихованих вакансій – тих, які не оголошуються публічно. В Skyworker працює цілий аналітичний відділ, щоб збирати інсайдерську інформацію та прогнозувати потреби компаній. А сьогодні ми розкажемо про один з варіантів як вам нащупувати такі вакансії самостійно та лобіювати свої інтереси, якщо ви Senior спеціалістів в ІТ.

Чому компанії не кричать “We’re hiring!” про значну частину своїх вакансій?

  • Перш за все, вони часто закривають їх внутрішніми каналами, особливо, якщо мова йде про CEO, COO, CTO, CFO, CDBO, Head of Sales, Architect та решту топових спеціалістів.
  • По-друге, іноді компанії шукають заміну вже наявному працівнику і не хочуть афішувати це публічно.
  • По-третє, роботодавці підключають свій нетворк для того, щоб закрити ASAP позицію “на вчора”, та наймають людину з кола рекомендацій.

Ці чинники варіюються від ситуації до ситуації і тільки ваша репутація і нетворк в ІТ сфері допоможуть глибше знати ринок та отримати бажаний оффер.

Починаємо

Це історія коли вам різко і терміново потрібна нова робота. Адже на аналіз ІТ ринку, побудову бренду і розширення нетворку йде час. Те, що ви зараз читаєте про приховані вакансії, наштовхує на думку, що ви:

  • або любите використовувати нестандартні підходи для пошуку роботи;
  • або ви спеціаліст, який розглядає цікаві пропозиції для своєї ІТ кар’єри в пасивному режимі.

Для обох варіантів ця стаття буде дієва.

 

Нетворкінг з Key Person

Просто походити по кількох конференціях та запросити пару-трійку цікавих спеціалістів на каву буде корисно на перспективу. Але якщо ви поставите конкретну ціль на визначений термін, це буде ефективніше. Вам потрібно збудувати ціннісні зв’язки з конкретними гравцями в ІТ сфері та підійти до цього стратегічно.

Почніть з цього: визначте, які компанії вам потенційно цікаві, незалежно від того, чи є там релевантні для вас вакансії чи немає. І з’ясуйте, хто в цих компаніях є людьми, що приймають рішення. Це може бути керівник відділу, в якому ви потенційно можете працювати або фаундер компанії. Погугліть, “полінкедіньте” і одразу побачите тих, хто вам потрібен. Наступний крок – це зустріч. Зверніть увагу на заходи, які відвідують ці люди. Скоріш за все, вони вже зачекінились десь або запостили про захід, на якому будуть в якості учасника чи спікера. Дізнайтесь більше про компанію, почитайте про їх плани та визначте, яку користь ви зможете принести та зрозумійте, чи збігається це з вашими власними кар’єрними амбіціями.

Другий крок – зв’яжіть свою ідею/пропозицію в структуровану цінність для початку розмови. Варіанти на кшталт “Чому ви вирішили відвідати цей захід?” “Мені дуже сподобалась ваша доповідь” однозначно не підходять. У вас має бути природнє пояснення чому ви тут:

Наприклад

“Я (ім’я, спеціалізація), і зараз грунтовно цікавлюсь компаніями які (описуєте компанію та її потреби), тому відвідую подібні заходи, щоб отримати більше інформації про сферу/напрямок/компанію”.

Бум! Ціннісний зв’язок почав проростати. Коли ви озвучуєте проблему компанії та описуєте варіанти її рішень – це ключова база для того, щоб вас сприймали і запам’ятовували як значимого спеціаліста в конкретному напрямку. Адже ви вже говорите мовою бізнесу та його болей. Скоріш за все, з такої розмови ви вже зможете отримати інформацію про майбутнє розширення команди.

Для нетворкінгу не виходячи з дому

Звичайно, особисте спілкування по ефективності важко переплюнути листуванням. Проте, якщо вам потрібна людина, яку важко зловити, або вона живе за за океаном, тоді онлайн спілкування хороша можливість для нового стрибку по кар’єрній драбині.

В такій ситуації, обов’язково підготуйте грунт для демонстрації своєї експертизи онлайн. Спочатку “причешіть” свій лінкедін. А також виділіть 3-5 вечорів для того, щоб написати кілька профільних статей на тематику, в якій ви далі хочете розвиватись. Однією з них може бути стаття, яка зачіпає проблему ІТ компанії, в якій ви себе бачите в близькому майбутньому.

Спробуйте зробити так, щоб профільні статті стали вашою звичкою. З досвіду наших клієнтів бачимо, що публічна активність стоїть не в першому пріоритеті і вони рідко діляться своєю експертизою. При цьому, впізнаваність на ринку додає вам значних бонусів в кар’єрних можливостях.

Коли ваш онлайн образ відповідає вашому позиціонуванню, час писати листа представнику компанії, яка може ухвалити рішення про вашу подальшу співпрацю.

Ось шаблон, який ми рекомендуємо:

“Hello, John

When I heard about the problem your company faced with (development of Machine Learning algorithms, наприклад), I realized that I want to get involved as quickly as possible. Half a year ago, I faced a similar problem, and thanks to such steps 1 … 2 … 3 … we managed to solve it and brought N $ profit to the company.

During last 3 years I have been working with …

If this question is still relevant to you, I’d like to chat and determine how I might be able to help your company.

Best regards,

Olga”

Це прямий спосіб обговорити ваші можливості, якщо в ІТ компанії немає відкритої позиції, але яка може бути створена під вас.

Онлайн та офлайн підходи працюють та доповнюють один одного. Тому готуйте стратегію та виділіть на її втілення час (мінімум 3 місяці), ви побачите, що вона працює. Інший варіант – це звернутись до нас. Skyworker повідає вам все, що знає про ринок прихованих вакансій та про ваші індивідуальні кар’єрні можливості в ІТ.

Отримуйте статті та знижки на ІТ івенти