Інтерв'ю із фаундером IT-компанії BuddhaSoft

Грамотний нетворкінг щоденно доводить свою ефективність. Саме завдяки ньому народжуються ідеї, що формують нові компанії. Українська аутсорсингова IT-компанія BuddhaSoft, яка за півтора роки виросла з 3 осіб до команди в 30 людей – це однин із таких прикладів. Все почалося зі знайомства трьох майбутніх фаундерів Анни Соловйової, Ігоря Рижого та Євгенія Клімова у 2016 році. CEO & Managing Partner BuddhaSoft Анна Соловйова розповіла Skyworker про те, з якими технологіями працює компанія, яких працівників шукає. Також Анна поділилась особливостями корпоративної культури та планами розвитку. Ця команда-ніндзя має багато привабливих нюансів як для досвідчених розробників, так і для junior-спеціалістів, тож знайомимось!
Фаундери компанії BuddhaSoft
Як зародилась ідея компанії, що надихнуло на власну справу?

Ідея з'явилася, коли зустрілися Hipster, Hacker і Hustler, тобто я із досвідом менеджменту, Евгеній Клімов із технічною експертизою та Ігор Рижий з експертизою в операційних процесах. BuddhaSoft – це об'єднаня цих трьох типажів. У нас сфери діяльності дуже переплітаються, не було такого, що виключно я відповідаю за менеджерську функцію, ми ділимось ідеями і разом розвиваємо компанію. Так було на початках і ми не зраджуємо цій традиції.

Чому BuddhaSoft?

Як ви вже зрозуміли, наша назва поєднує у собі дві важливі частки, які і є ключовими напрямками нашого мислення та діяльності. Стосовно частки «Buddha», ― то тут не йдеться саме про релігію, радше про принцип самовдосконалення у роботі та про розуміння того, що проблем як таких не існує, є лише складові частини. Якщо вирішити одну з цих частин, то проблема зникає. Саме тому в BuddhaSoft ми намагаємось разом «розбирати» усі етапи та уникати криз.
Розкажіть про специфіку роботи компанії.

Ми займаємось web-софтом. Розробляємо web-додатки, web-сервіси і сайти для різних напрямків. Зараз акцент стоїть на соціальній та фінансовій галузях, а також на сфері охорони здоров'я. Особливість компанії в тому, що у нас дуже вузька спеціалізація: backend – це виключно Python, frontend – Angular. Не плануємо відхилятись від цієї схеми з кількох причин. По-перше, маємо глибоку експертизу в цих напрямках. По-друге, Python і Angular – це технології, на яких пишуться найбільш масштабні додатки і платформи, наприклад Youtube та Instagram. За статистикою DOU можна простежити дуже стрімкий ріст цих технологій за останні кілька років. Python вже став головним конкурентом Java і підкорює ринки, на яких ми працюємо.
Команда BuddhaSoft
Які саме ринки? Хто ваші клієнти?

Хотілось би сказати, що в нас дуже багато українських замовників, але це не так. Справа в тому, що програмісти, які працюють на Python – це достатньо дорогі фахівці, і web-додатки теж дорогі. У нас є замовники з просторів СНД, але левова частка наших клієнтів знаходиться на ринках США, Франції, Німеччини та Австралії.

Які маєте масштабні проекти з успішним релізом?

В фінансовій сфері ми розробили додаток для американського банку, за допомогою якого люди можуть накопичувати свої збереження і отримувати відсоток за певний період. Тут працювала велика команда наших розробників спільно з американською командою.

Ще один проект – це логістичний додаток, по типу Нової Пошти, який відстежує трансфер товарів по США. Ще можна згадати додаток для американської поліції. Завдяки ньому можна оперативно знайти і викликати найближчого поліцейського.
Команда BuddhaSoft
Як ви починали працювати? Самостійно, чи одразу наймали працівників?

Ми починали втрьох. Я була менеджером, який шукає проекти. Хлопці були розробниками. Поступово з'явилося багато проектів, коли без додаткових рук було вже не обійтись, тоді ми почали формувати команду і делегували частину обов'язків.

Ти продовжуєш шукати замовників, чи у вас вже є відділ продажів?

Відділ продажів вже є. Зараз маємо відпрацьовану систему продажів, яку розробили і налагоджують наші сейлзи. Кількість проектів продовжує рости, тож ми завжди раді знайти хорошого IT Sales manager.

Яких спеціалістів ви зараз шукаєте?

У нас завжди відкритий набір на різні технічні і не технічні вакансії. Окрім того, що ми перманентно шукаємо backend і fronend розробників, також збільшується і менеджерська команда. Ключові вакансії зараз це:

  1. Python developer;
  2. AngularJS developer;
  3. Full stack developer;
  4. Sales manager;
  5. Recruiter;
  6. HR manager
Команда BuddhaSoft
Який портрет вашого ідеального співробітника?

Це максимально мотивована на розвиток людина, яка відкрита новому, ділитися досвідом. Нам потрібен командний гравець, якого надихає ідея нашого бізнесу.

Як ви виявляєте ці якості на співбесіді?

На етапі співбесіди це радше інтуїтивно. А от коли кандидат вже починає працювати, ці риси проявляються у тому як людина ділиться інформацією. Якщо вона не зациклює інформацію на собі та обговорює проблеми з колективом – це командний гравець.
Фаундери компанії BuddhaSoft
Чи є у вас тестові завдання на вакансії?

Для різних працівників маємо різні схеми. В менеджерів немає тестових завдань. Щодо технічних спеціалістів інша стратегія. Тут вже маємо 3 етапи співбесіди:

  1. Рекрутерська співбесіда, на якій ми визначаємо мотивацію кандидата;
  2. Тестове завдання. Воно завжди лаконічне, вимагає не більше одного-двох днів. За результатами тестового, технічний спеціаліст дає фідбек. Коли людина виконує тестове завдання, вона починає глибше розуміти з чим ми працюємо, і вирішує чи підходить це їй;
  3. Організаційна зустріч, впродовж якої проговорюємо умови роботи.
Як ставитеся до роботи віддалено?

Нам зручніше, коли людина в штаті, особливо на перших етапах, коли важливо допомагати і оптимізувати роботу. Віддалено у нас працюють дизайнери, адже творчу роботу легше виконувати на відстані ніж технічну або управлінську роботу. Менеджерський склад у нас працює в офісі. Так команда стає більш мотивованою, діє як одна сім'я.
Який у вас графік роботи?

Графік гнучкий. Працівники приходять в офіс до 11, а йдуть по мірі завантаження. Хтось приходить о 8 і працює до 16:00, а комусь зручніше починати об 11 і закінчувати пізніше. Є такі працівники, у яких натхнення працювати є у суботу, тож вони приходять в суботу, і так розвантажують якийсь із будніх днів. Все це проговорюється при оффері. Але в неділю ми зачиняємо офіс – хочеш-не-хочеш, треба відпочити.

Які є перспективи росту для співробітників?

Перспективи росту – це одна з наших ключивих переваг. Адже люди, які приходять у стартап, можуть стати керівником цілого напрямку. Досягти рівня Team leader, Tech leader чи Head of Sales значно легше ніж у великих компаніях. У нас для цього треба тільки показати себе, свою ініціативу і командну гру. Тоді на одному етапі довго не затримаєтесь. Показові приклади – це 2 хлопці, які прийшли до нас на старті. Зараз вони займають позиції Team lead frontend і backend напрямків. Вони показали неймовірний ріст.


The Innovators:
How a Group of Geniuses, and Geeks Created the Digital Revolution
Маєте чіткі плани на майбутнє?

По кількості працівників плануємо вирости до 40 співробітників до кінця року. Продовжуємо розвивати аутсорс і аутстаф за напрямками фінтех, соціальна і логістична сфери. Також у нас назріває ідея власного продукту, але це більш віддалена перспектива.

Чи проводите ви час спільно з командою поза робою?

Так, одного разу ми організували експериментальний виїзд в Буковель, катались і працювали разом. Всередині BuddhaSoft намагаємось компонувати роботу і відпочинок. Проводимо хакатони, челленджі, навчальні лекції, граємо в мафію і сокс. З того, що запам'яталось найбільше – це день, коли ми помінялись ролями. В той день я була розробником, а розробник замінив мене на позиції СЕО.
Команда BuddhaSoft
Ви також розвиваєте окрему ініціативу Girls in IT foundation, розкажіть про неї.

Все почалося з того, що я зібралась організовувати захід, який проводиться по всьому світу: Django Girls. Написала організаторам і почала підготовку. Це мав бути безкоштовний воркшоп по фреймвоку Django. Я розраховувала на 30 людей, але отримала аж 300 заявок. Довелося обмежити кількість до 80 і знайти більшу локацію. Тоді я побачила, що дівчата хочуть долучатися до IT і вирішила запустити проект Girls in IT foundation. Тут я разом з Олександрою Ясуникорганізовуємо цікаві зустрічі, лекції, воркшопи та tech-ланчі на «живі та болючі» теми, на які запрошуємо спікерів, які діляться досвідом. На ці заходи приходить все більше і більше хлопців, одного ми взяли до себе в BuddhaSoft.
Лідія Терпель і Анна Соловйова (2017)
Ви вже багато дізнались про компанію, якщо бажаєте спробувати себе в BuddhaSoft звертайтесь на пошту [email protected] і ми познайомимо вас особисто! Можливо саме ви допоможете компанії виконати план розширення команди до 40 співробітників!
© 2018 Skyworker.com.ua Inc
вул. Ярославська, 58, БЦ Астарта, Creative Quarter
Київ, Україна
СЛІДКУЙТЕ ЗА НАМИ:
МЕНЮ
КОНТАКТИ